Kello tullee kohta kymmenen illalla ja nyt voin jo toeta, jotta aamulla ollut hyvä viilis on kantannu läpi koko päivän. 

Aamulla lähin labraan ja meinasin heittää ulukoillessa käyttämäni fleece-takin taas automaattisesti niskaan, mutta päätinni testata keinonahkarotsia ihan huvikseen päälleni. Ja kappas, sehän meni kiinni, että hujahti! Eikä ees puristannu yhtään! Sittenpä vaihoin vähän vetävämpää kledjua niskaan ja kesätennarit ja hymyssä suin aamuauringossa käppäilin bussipysäkille. Ja vaikka pysäkille asteli huomattavasti kalliimmissa vaatteissa ja huolitellummin ittesä laittannu nuorempi nainen ja sekunnin sadasosan jo meinasin ajatuksissani vetää itteeni alaspäin, stoppasin ajatukseni välittömästi ja päätin, että kyllä maalimaan kauneutta riittää. Mä tiijän olevani kaunis ja kivoissa vaatteissa ja mun on hyvä olla just nyt mun nahoissani, ja ennen kaikkee mun kasvoilla oli hymy ja hällä ei, joten mulla oli oikeus olla nättinä aamutuimaan bussipysäkillä. Pölijää. Mä tiijän!

Kodittomien näkeminen kaupungilla meinas saaha mieltä surulliseksi takas tullessa, mutta stoppasin sen murheen samoin tein. Ystävän vointi meinas hieman huolettaa, mutta kiva pikkupuhelu aamupäivällä haihutti ne huolet. Oon maltannu ottaa iisii tänään. Labrakokkeitten tuloksia on tipahellu pitkin päivää kännykkään ja tähän asti kaikki arvot ok. Eli ei ainakkaan kilppariongelmia eikä isompia tulehuksia, tää tieto on helepottannu palijon. Miekkosen sain houkuttelematta ulukoileen reiluksi tunniksi kauniisiin maisemmiin. Siittä tuli ältsin hyvä mieli. Nyt illalla oli teinivanhempien tukichatti, siihen osallistuin. Seki oli mukava kokemus taas. Kuopus kysy kuullessaan osallistumisestani, ai, säkö tarttet tukkee meijän kasvatuksessa... jooh, mä tartten nyt aikuisten juttuseuraa kyllä :D  

Ainiin ja päivällä kattoin yhen juutuupivideon tavoitteista ja kuuntelin yhen semmosen lyhyen tsemppikuunnelman kans päivällä. Niitä kuunnellessa tuli kyllä mieleen, kuinka hyvin mä oon jo alakannu hokata tätä mun elämätä. Se tuntu kyllä hyvälle.

Että hymyssä suin voin alakaa kyllä nukkuunki.