Voi vitsi, ompahan ollunna kiva viikko. Viikonloppuna poikaset alotti kesälomansa,mun esikoinen päätti peruskoulunsa. Olipahan taas kyynelleet silimissä usseempaan otteeseen. Annoin hälle oman Sä teit sen!- stipendin ihan siittä hyvästä, että on jaksannu kaikki nää vuojet tsempata läpi hankalienki aikojen koulussa ja muutennii. Ens viikolla pittäis sitte tulla jo tietoo, jotta mihkä kouluun hän pääsi. Todistus antaa kyllä luottoo, jotta ykkösvaihtoehtoonsa ois hyvät mahkut päästä. 

Maanantaina alako mulla semmone viikon mittane videontekokurssi. Ihan huikeeta ittesä voittamista ollu mulla. Hieno porukka meitä siellä. Ihan sillä lähin mukkaan, ku halluun oppia videoita tekkeen työnhakkuun liittyen ja ehkä vähä muitahhii tarkotusperiä saattaa löytyä tulevaisuuessa.

Eilettäin taasen osallistuin Villiyrttiretkelle. Sekkii pitemmän ajan haave ollunna. Oli oikein onnistunnu juttu ja opin uusia syötäväks passeleita kasveja ja vieläpä kokkaileen niistä erilaisia ruokia! Ihan mainio homma se. 

Ja vaikka touhua on riittänny monena päivänä tässä, niin silti oon edelleen toimintakykynen. Väsy oon ollunna tännään, mutta hyvin ku aamupäivän tuossa leppäilly, niin nyt jo on ihan eri meininki. Päätä meinaa pikkasen juilia, mutta se on ehkä enempi tuosta johtuvvaa, ku on hartijaseutu vähä juntturassa ja pakko myöntää, että täällä Miekkosen luona ollessa tullee vettä juotua luvattoman vähän. Kotona se oma vesiputeli kulukee jo aika hyvästi matkassa koko päivän.

No mutta, tässäpä ny pikaseen tämmötteet kuulumiset.