Pääsen ammatillisseen kuntoutukseen. Kävin asian tiimoilta palaveeraamassa. Siellä mun tartti tietty taas avata tilannettani ja taustaani, jotta tää koutsi pääs kärryille musta. Alakuun tietty vähä jännitti ja aavistuksen jopa tympi taas alakaa uuelle immeiselle höpiseen tätä mun kuvioo auki. Sitä heleposti haluaa alakaa oikoo kurveja suoremmiksi, ku tullee tunne, että ainaan saa olla höpisemässä samoja juttuja. Vaikkakin kuuntelijallehan tää kaikki mun kertoma on ihan uutta. Mutta taas sain huomata, kuinka ajatus pikkasen taas kirkastu ittelleni ittestäni ja tästä mun tilanteesta. Se on kyllä jännä, miten sitä lähes joka kerralla ku kuuntellee itteesä puhumassa asioistani, ni hokkaan ihan uusia juttuja. Joko siittä miksi näin on käyny ja kuten tällä kertaa mitä se on mussa aiheuttannu ja mitenkä se vaikuttaa tulevaisuuen suunnitelmiini. Myöskin sitä ainaki itte huomaa painotuseroja ja sen mitä sitä oikeen ittelleenki kertoo ittestään. 

Yksi uusista oivalluksistani on se, kuinka suuren kolohasun luottamukseen ylipäänsä ihmissiin tää tapahtunnu saikaan aikaan mussa ja kuinka se vaikuttaa esimerkiksi seuraavan työpaikan ja varsinki tuon kuntouttavan työpaikan hankintaan. Kuinka tärkeetä on, että siellä saan työskennellä sellasen pomon alasena, joka oikeesti tajuaa mun tilanteen, joka ei väheksy mun vointia ja tahtoo myös mun kuntoutuvan ja johon voin luottaa 100%. Ja että ne työtehtävät on semmossia, josta mä saan konkreettisesti jottain illoo ja hyötyy mun tulevaisuuelle, ettei se oo vaan taas energiasyöppöö tai jottain ihan jonnijoutavvaa. Onneks mulla on tiiossa kaikkee tuota sisältävä paikka. Pittää vaan toivoo, jotta ne hyväksyy sen siellä eläkeyhtiössä.

Nyt kun vähän mietin mun ihmiskontakteja ja reaktioitani eri tilanteissa ihimisten kanssa viimesten kuukausien ajalta, tajjuun, kuinka tää luottamuspula heijastuu niihin. Ja ylipäänsä halluun olla ihimisten saatikka ihan uusien tyyppien kanssa tekemisissä. Kuinka herkkänä mun anturit on nuissa tilanteissa ja kuinka analysoin omia tuntemuksiani kontaktitilanteissa. Kuinka hitokseen tärkeeksi luottamus onkaan noussu. Se on se syy, miksi oon niin isosti rajannu ihimisiä ympäriltäni. Hyvä huomio itteltäni, koen tällä olevan iso merkitys myös toipumiseni jatkumisessa.

Että kyllä sillä asioitten ääneen sanomisella vaan on iso hyöty hyvinvoinnissa.