Näin voinee aatella. Ainaki tällä hetkellä tuntuu siltä tuon Miekkosen kanssa.

Vaikka tässä on tuntunnu hyvälle tää uuelleen alottaminen yhessä, niin ohan sieltä noussu vanahoja tapoja tietenni vielä ja omalla kohalla enempikin tuosta jätetyksitulemisenkokemuksesta aiheutuvvaa kippuilua paikkapaikoin. Tuo kippuilu nostaa epävarmuutta pintaan, jonnijoutavvaa mustasukkasuutta välillä ja pelekoo hylätyksitulemisesta. Välillä tullee tunne, jotta se on Miekkonen, kun pittää ohjat omissa käsissään tässä ja se aiheuttaa omanlaistaan epämieluista tuntemusta kehossa.

Eilen tämän sitten saunassa istuskellessa otin puhheeksi. Kiitin häntä siitä, että hän oli aiemmin illalla meijän jutellessa mun uuelleen yllättänneestä turvotuksesta, korjannut asiallisesti mun oletuksen vääräksi ja osottannu olevansa se Miekkonen, kun hän on eikä mun päässä kehittelemä neggismörkö. Keskustelu oli muutennii hyvä ja uskon, että molemmat päästiin taas pikkasen paremmin jyvälle toisen tuntemuksista. Vaikka olihan tää taas semmonen aihe, mikä oli jotensakkii hankala ja herätti myös pikkasen ärtymistäkin hetkittäin. Yritän kuitenni sanottaa itteeni niin, että se kumpuaa minusta eikä oo syyttävvää, vaan puhun vaan omista tunteista ja kokemuksista. Ja kuuntelen toista ja hyväksyn sen mitä sieltä millonkin tullee, niin etten vetäs hernettä nokkaan. No tässä auttaa se, että Miekkonenkin puhhuu mulle samalla tavalla kuin mä hälle, eli oman kokemuksen kautta. 

Vaikka Miekkosta selekeesti pikkasen pisti ärsyttään se, että mä tämmösiä epävarmuuksia koen ja välillä pelekään tai ei se nyt pelekoo oo, mutta huoli herrää siittä, että jos mä en oo koko ajan semmonen tai tämmönen, ni se ottaa ja jättää taas. Hän on sen kokemuksen mulle kuitennii aiheuttannu ja en ainakkaan ite tiiä muuta keinoo päästä tästä pois, kuin se,että hän antaa mulle tilalle toisenlaisen, positiivisen kokemuksen ja niin monta kertaa, että se positiivinen on se vakio eikä se negatiivinen. Ja mä taas opettelen sammuttaan faktoilla sen negatiivisen tunteen tai aatoksen noppeemmin ja noppeemmin. Toivon, että Miekkonenkin ymmärtää ja ossaa hyödyntää tätä tosiasiata, jotta hänen käsissään on puolet meijän parisuhteesta ja mulla oma puolikas. Että yhessä ja molemmat omilla tahhoillaan saahaan tää paremmaksi. Mulla luotto meihin on kova. Tää uus alaku on antannu osviittaa jo siittä voimasta mikä meissä yhessä on.