..käväsin aamulla pulahtaan jortsussa. Ai, että olikin kuulkaas ihan huippua! Vaikka tuuli oli ku suoraan SIperiasta ja sielu meinas jäätyä, niin aaah!! Mikä autuas viilis siittä tulikin taas. Ihan liian pitkä aika edellisestä kerrasta. Toisaalta vaikka oon suunnitellu meneväni ties kuinka monta kertaa ja mieli on teheny kovastikkin, niin jostain syystä en oo saanu aikaseksi mennä. Pyrin tekkeen päivittäin kuitenki aina jottain mielekästä, se saa mut pittään suorittaja- ja soimaaja-minän kurissa, mutta ennenkaikkee tuo jokkaiseen päivään asioita jotka saa hymyn huulille. Haluan tänkin asian pysyvän kivana ja ressittömänä, hyvvää mieltä tuovana asiana elämässäni. Kaikki neggis tästä aiheesta siis pois. 

Kirjottamista on tullu harrastettuu ny aikapalijon, siis muuallekki kuvvaan tänne. Tulevana viikonloppuna mun suunnitelmissa on osallistua yhelle lyhyelle luovan kirjotuksen luennollekki. Osallistuin myös semmosseen online-ompelukurssille hilijattain ja tein kivan hammeen ittelleni. Välillä teen pihahommia, välillä otan kuvia tai käyn ulukoilemassa. Miekkosen kanssa tehtiin palapeli, nyt on uusia palapelejä jo hommattuna, et päästään väkertään yhessä niitä siellä Miekkosen luona. Nyt on ollu parin viikon hikijumppatauko ihan sillä, että oon ollu tosi väsy ja pääkippuiluaki on ollu. Mun tarttee nuissa jumppajuttuissaki muistaa pittää maltti päällänsä, etten veä liian kovvaa. Toki väsymystä aiheuttannu viime aikoina myös kova ajatustyö liittyen irtisanomis- ja työkuvioihin.

Vaikka koko elämää ei voikkaan ellää niin, että tekis vaan kivoja juttuja ja tai pittäis ressitasot tasasena, niin kyllä mä oon jo oppinnu sen, että kun sisällyttää mahollisimman palijon kivoja ja ressivappaita asioita elämäänsä ja pittää sen suorittaja-minän kurissa sellasissa paikoissa mihin se ei kuulu, niin kyllä se väkiselläkkii pittää ressitasoja tasasempana ja näin elämänlaatu väistämättä paranee.

Oon myös opetellu tässä kevväänmittaan taas huolehtiin tuosta mun mahastani ja suolistostani. Aamu- ja iltasmuuttiet on alakannu tulla ruttiiniksi jo. Annoskoot oon aterioilla saanu piettyä kohtuullisen kokosina ja nyt niitä rehuja on alakannu löytyä usseemmin lautasellekkii. Maitohappobakteeritki otin käyttöön ja sinkki- ja deevitskuvajjeeseen tullee purkista nyt apuja. 

Alotin myös allergialääkkeitten syönnin ja a-vitskunenäsumutteen, huomaa että on siitepölyä ilimassa aiheuttamassa oireita. Voikohan muuten tää siitepölykausikin olla osa syyllinen tähän viime aikojen väsymykseeni?  

No mutta taas tuli kirjotettua asioita, mitä en alakuun meinannu kirjotellakkaan vaan suunnittelin ihammuuta. Mutta tämmönen ajatuksenjuoksu kehkeyty näppäimistön kautta luettavaksi tällä kertaa.

Heihei ja helluntaita!